Algemeen

TerugNaarTerschelling.nl is een initiatief van HENRIK VAN DER SCHAFT Accommodatiebeheer & Verhuur (A&V). HENRIK VAN DER SCHAFT (A&V) verleent een volledig dienstenpakket aan de eigenaren van vakantieverblijven op Terschelling. Meer informatie over de werkzaamheden van HENRIK VAN DER SCHAFT (A&V) kunt u vinden op www.henrikvanderschaft.nl.
Standaard hanteert TerugNaarTerschelling.nl de Recron voorwaarden, deze kunt u hier lezen. Voor een aantal vakantieverblijven gelden afwijkende reserveringsvoorwaarden. Dit wordt dan altijd duidelijk aangegeven voordat u een reservering vastlegt.
Bij klachten over uw vakantieverblijf dient u zo snel mogelijk contact op te nemen met de eigenaar/beheerder van uw vakantieverblijf. Deze zal trachten de problemen op de beste manier op te lossen. Bij voorkeur doet u dit tijdens uw verblijf. U geeft de eigenaar/beheerder dan de gelegenheid om de klacht naar behoren op te lossen en het komt uw vakantieplezier ten goede.
Indien u een klacht heeft over onze diensten vragen wij u deze zo snel mogelijk aan ons te uiten. Dit kan via e-mail, telefoon en post. Onze gegevens kunt u vinden op onze Contact pagina. Wij zullen ons uiterste best doen om uw klacht op de best mogelijk manier te verhelpen.
De persoonsgegevens die nodig zijn voor het afhandelen van de reservering, worden enkel gebruikt voor interne marktonderzoeksdoeleinden en staan niet ter beschikking van derden. Hoe wij met uw gegevens omgaan leest u in onze Privacystatement

Betaling

Voor heel veel vakantieverblijven geldt dat u binnen veertien dagen na reserveren een aanbetaling dient te voldoen. Uiterlijk zes weken voor aankomst dient het volledige bedrag voldaan te zijn. Indien het gaat om een reservering met een aankomstdatum binnen 6 weken na reserveren, dient het volledige bedrag binnen drie werkdagen voldaan te zijn. Voor sommige vakantieverblijven geldt dat de eigenaar eigen betalingsvoorwaarden hanteert, in die gevallen wordt u in de reserveringsbevestiging daarover geïnformeerd.
In de reserveringsbevestiging vindt u alle details van de betaling en het bankrekeningnummer waarnaar het verschuldigde bedrag moet worden overgemaakt.
Na controle en goedkeuring van uw aanvraag ontvangt u de reserveringsbevestiging. Hierin bevindt zich de informatie over de te betalen bedragen, de geldende betalingstermijnen en het bankrekeningnummer waarnaar het factuurbedrag overgemaakt kan worden.
Het rekeningnummer kan verschillen per vakantieverblijf, deze informatie vindt u altijd in de reserveringsbevestiging.
Heeft u de betalingstermijn overschreden, neem dan direct contact met de eigenaar/verhuurder. De contactgegevens staan vermeld in de reserveringsbevestiging. Blijft uw betaling uit, dan kan dit gevolgen hebben voor uw reservering!
De betaaltermijnen staan altijd vermeld op uw reserveringsbevestiging.
Voor veel vakantieverblijven geldt dat u binnen veertien dagen na reserveren een aanbetaling dient te voldoen. Uiterlijk zes weken voor aankomst dient het volledige bedrag voldaan te zijn. Indien het gaat om een reservering met een aankomstdatum binnen 6 weken na reserveren, dient het volledige bedrag binnen drie werkdagen voldaan te zijn. Voor sommige vakantieverblijven geld dat de eigenaar/verhuurder eigen betalingsvoorwaarden hanteert, in die gevallen wordt u in de reserveringsbevestiging daarover geïnformeerd.
Mits de eigenaar/verhuurder anders met u is overeengekomen betaalt u altijd vooruit. Mogelijk betaalt u wel bepaalde toeslagen, zoals b.v. de huur van linnengoed of de eindschoonmaak, contant aan de eigenaar/beheerder, dit wordt dan duidelijk aangegeven op uw reserveringsbevestiging.

Reservering

Via internet
Klik op ‘Reserveren’ naast de beschikbare periode van het verblijf van uw keuze.

  1. Vul alle benodigde gegevens in en controleer het kostenoverzicht.
  2. Controleer alle gegevens, lees en accepteer de reserveringsvoorwaarden, evt. kunt u deze afdrukken, en maak een definitieve reservering door te klikken op ‘Reserveer’.

Uw reservering wordt online en via e-mail bevestigd.

Telefonisch
U kunt telefonisch reserveren door contact op te nemen met de eigenaar/verhuurder, de contactgegevens staan bij het vakantieverblijf vermeld.

Bij het online zoeken worden alleen beschikbare vakantiehuizen getoond. Specificeer een aankomstdatum en verblijfsduur naar keuze om beschikbare accommodaties voor die periode te zien.
Bij elk vakantieverblijf wordt een beschikbaarheidskalender getoond, hierin ziet u eenvoudig wanneer het nog vrij is.
Kies de aankomstdatum en de verblijfsduur van uw vakantie, eventueel kunt u onder de aankomst datum, verdere specifieke kenmerken aangeven. Er worden beschikbare accommodaties voor die periode getoond.
Het is niet mogelijk om online een optie te plaatsen. U kunt wel een optie aanvragen door contact op te nemen met de eigenaar/verhuurder van het vakantieverblijf.
U kunt uw optie omzetten in een reservering door contact met de eigenaar/verhuurder op te nemen.
Nadat u gereserveerd hebt, ontvangt u online en via e-mail een bevestiging van uw aanvraag. Na controle en goedkeuring ontvangt u de reserveringsbevestiging. U dient binnen veertien dagen uw aanbetaling te voldoen. Uiterlijk zes weken voor aankomst dient het volledige bedrag voldaan te zijn. Indien het gaat om een reservering met een aankomstdatum binnen 6 weken na reserveren dient u het volledige bedrag binnen drie werkdagen te voldoen.
Voor sommige vakantieverblijven geldt dat de eigenaar/verhuurder eigen betalingsvoorwaarden hanteert. In die gevallen wordt u in de reserveringsbevestiging daarover geïnformeerd.
Zodra u op ‘Reserveren’ in stap 2 van het reserveringsproces klikt, ontvangt u online en via e-mail een bevestiging van uw aanvraag. Wij raden u aan deze pagina af te drukken en te bewaren. Wanneer u binnen 72 uur geen reactie van de eigenaar/verhuurder heeft ontvangt, neemt u dan alstublieft contact met ons op.
Doordat op Terschelling vaak lang van te voren gereserveerd wordt, kan het natuurlijk voorkomen dat er in de tussentijd iets veranderd. In dat geval kunt u contact opnemen met de eigenaar/verhuurder voor overleg. Indien u van accommodatie wilt veranderen, kunnen er annuleringskosten van toepassing zijn.
Veel van de vakantieverblijven boekt u direct online. Een aantal vakantieverblijven zijn op aanvraag boekbaar, in dat geval wordt dit duidelijk aangegeven.

Vakantieverblijf

Op de pagina met Meer Info staat het adres van het vakantieverblijf vermeld. Tevens kunt u d.m.v. Google-Maps vooraf al een indruk van de omgeving van uw vakantieverblijf krijgen. Het exacte adres van het vakantieverblijf staat ook altijd vermeld op de reserveringsbevestiging die u ontvangt nadat u uw aanvraag verstuurd heeft.
Op uw reserveringsbevestiging staat hoe de aankomst geregeld is. Mogelijk staan er in de voor uw vakantieverblijf geldende huisregels nog verdere aanwijzingen.
Hetzelfde geldt voor het vertrek, tenzij u ter plaatse andere afspraken maakt.
Het komt uw eigen vakantiegenot ten goede als u gebreken meteen meld bij de eigenaar/beheerder van uw vakantieverblijf. U stelt hem dan in staat om het probleem voor u op te lossen, bovendien loopt u geen risico uw borg kwijt te raken. De contact gegevens staan vermeld in de reserveringsbevestiging.
Bij sommige vakantieverblijven betaalt u bij wijze van garantiebetaling een borgsom. Wanneer u schade aanbrengt in of om de woning wordt deze mogelijk verrekend met de borgsom. Ook is het mogelijk dat bepaalde toeslagen, zoals b.v. energiekosten, hiermee worden verrekend. Informatie hierover vindt u altijd in de voor uw vakantieverblijf geldende huisregels.
Indien op uw reserveringsbevestiging staat aangegeven dat bepaalde toeslagen, zoals b.v. de huur van linnengoed of de eindschoonmaak, contant bij aankomst betaald dienen te worden, staat daarbij ook aangegeven hoe u dit kunt doen.
Afhankelijk van de werkwijze van de eigenaar/verhuurder is dit per vakantieverblijf verschillend. In de reserveringsbevestiging of de huisregels wordt aangegeven hoe dit geregeld is.
Indien u op afwijkende data wilt aankomen kunt u dit aanvragen door contact met de eigenaar/verhuurder op te nemen.

Annuleren

Vooraf aan het verzenden van de definitieve reservering bent u akkoord gegaan met de geldende reserveringsvoorwaarden, samen met de reserveringsbevestiging heeft u deze nogmaals ontvangen. In deze reserveringsvoorwaarden staat beschreven welke kosten betaald moeten worden indien u uw reservering moet annuleren.
Op de informatiepagina van het vakantieverblijf vindt u de reserverings- en betalingsvoorwaarden en de huisregels indien die opgesteld zijn.
Voor de meeste vakantieverblijven zijn de Recron voorwaarden van toepassing. In deze voorwaarden is het bedrag vermeld dat u bij annulering moet betalen of van ons terug ontvangt afhankelijk van de datum waarop de annulering plaatsvindt.

  • bij annulering meer dan drie maanden voor de ingangsdatum, 15% van de overeengekomen prijs;
  • bij annulering binnen drie tot twee maanden voor de ingangsdatum, 50% van de overeengekomen prijs;
  • bij annulering binnen twee tot één maand voor de ingangsdatum, 75% van de overeengekomen prijs;
  • bij annulering binnen één maand voor de ingangsdatum, 90% van de overeengekomen prijs;
  • bij annulering op de dag van de ingangsdatum, 100% van de overeengekomen prijs.

Voor sommige vakantieverblijven geldt dat de eigenaar/verhuurder eigen reserveringsvoorwaarden hanteert, in die gevallen wordt u op de informatiepagina van het vakantieverblijf daarover geïnformeerd.
Heeft u een annuleringsverzekering afgesloten en annuleert u de reservering met een geldige reden, dan kunnen de kosten mogelijk via de verzekeringsmaatschappij teruggevorderd worden.

Bij klachten over uw vakantieverblijf dient u zo snel mogelijk contact op te nemen met de eigenaar/beheerder van uw vakantieverblijf. Deze zal trachten de problemen op de beste manier op te lossen. Bij voorkeur doet u dit tijdens uw verblijf. U geeft de eigenaar/beheerder dan de gelegenheid om de klacht naar behoren op te lossen en het komt uw vakantieplezier ten goede.
Indien u een klacht heeft over onze diensten vragen wij u deze zo snel mogelijk aan ons te uiten. Dit kan via e-mail, telefoon en post. Onze gegevens kunt u vinden op onze Contact pagina. Wij zullen ons uiterste best doen om uw klacht op de best mogelijk manier te verhelpen.
De persoonsgegevens die nodig zijn voor het afhandelen van de reservering, worden enkel gebruikt voor interne marktonderzoeksdoeleinden en staan niet ter beschikking van derden. Hoe wij met uw gegevens omgaan leest u in onze Privacystatement